Me-mo-ry

25. srpna 2014 v 16:58 | CL
Zdravím Tebe, drahý čtenáři po týdenní odmlce!



Minulé téma týdne šlo naprosto kolem mne a to jen díky mé omezné kapacitě mozku. Prostě mi nebylo dopřáno něco smysluplného vymyslet. Tolik k omluvám a rovnou se pusťme do nového tématu!

Ztracené vzpomínky, jaké to klišé. Můžou nám chybět, když si je nepamatujeme? Dá se lehce říci, že ano. Jak jistě někteří z Vás drahých čtenářů ví: "Myšlenka je hmota". Tato věc je nejspíše i dokázaná a lze tedy předpokládat, že se myšlenka a hmota shodují. Je to zkušenost, pomyslíme-li jak udělat věc z minulosti jinak, tvoříme novou myšlenku. Tedy vzpomínku. Jedná-li se o hmotu, lze jí nějak "přenést" do jiného mozku? Mnohokrát jsem slyšel, že tato varianta je možná. Hmota, opustí své tělo a může se ukotvit jinde. Lze tak vysvětlit keltské ideologické myšlení. A také přirovnání, že stromy pamatují. Je to vcelku spekulační téma, ovšem představte si, že myšlenka by šla předat. Šlo by tedy předat falešné vzpomínky na minulost. A jéj, už se dostávám do sci-fi světů.

Některé ztracené vzpomínky jsou ovšem "ztracené" jen naoko. Třeba ve školách se učíme o Historii, bez ohledu na to zda-li je pravda kterou učí místy čistá. Tato Historie skrývá mnoho špatných věcí, které se děly a dít budou. Ovšem vzpomínka očitého svědka oné události, který dopřeje posluchačům(čtenářům) odvyprávění příběhu z vlastního úhlu pohledu má zvláštní nádech. Uvidíme zajímavý jev. Vzpomínka je skutečně předána a děti, které si toto vyslechnou... Tu chybu třeba už neudělají. Ale ti co ji neuslyší, jsou ti, kteří mohou tuto vzpomínku považovat za ztracenou.

Vím, jedná se o nic moc náhled na věc, ovšem zajímá mne jediná věc. Měl/a jsi drahý čtenáři někdy pocit, že přejímáš zkušenosti druhých a dokážeš si znich něco vzít?
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Adina Adina | Web | 25. srpna 2014 v 17:23 | Reagovat

Každý někdy přejal "zkušenost" někoho druhého - ať už to bylo, že například nám rodiče zakazovali nasedat do auta k cizím lidem - a určitě ani většina z nich neměla zkušenost s tím, že nastoupili a padli do rukou nějakého devianta. Jsou prostě takové ty obecné zkušenosti: neskákej pod auto, nejez muchomůrky, nestrkej prsty do zásuvky apod., které nikdo z okolí přímo nevyzkoušel, ale tahle rada jde dál a dál a všichni se jí řídí.

2 M. M. | Web | 25. srpna 2014 v 17:41 | Reagovat

Na tvoju otázku odpovedám jednoznačne áno. Keď sa napr. niečo učím a robím niečo zle a niekto mi poradí, tak si z toho určite niečo zoberiem. Skúsenosti by sa mali posielať ďalej a ďalej. :-)

3 without-problem without-problem | Web | 25. srpna 2014 v 18:53 | Reagovat

Ano, ano, ANO! Souhlasím s tím, co říkáš o Historii. Jednou jsem narazila na jednu strašně dobrou učitelku dějepisu. Materiály nám poskytovala primární (fotky, videa, dopisy, výtisky z novin, útržky z deníků a dokumentů) ... Nikdy nám neřekla, že nemáme pravdu, pokud se naše myšlenky lišily od systému, ale musely vždy být backupovány nějakými argumenty, což je pochopitelné.

K Tvojí otázce... Já si neumím od ostatních vzít ponaučení, musím si vším projít sama.

4 Crimson Lotus Crimson Lotus | E-mail | 25. srpna 2014 v 19:16 | Reagovat

[1]:,[2]: Děkuji za odpovědi. Má odpověď bude mířana oboum, protože relativně se obsahově shodujete. Tento typ informací se předává pernamentně. Dalo by se říct, že vlastně takový "kodex lidskosti" je právě to o čem mluvíme. Tzn. Od Desatera, jsou to všechno "rady" a zákony, které nám říkají čemu se vyhnout. Pak jsou zde rodiče, kteří nám tohle vštěpují od malička. Ovšem tentokrát se zeptám jinak: "Co vaše zkušenost se silnější předáváním jiných zkušeností?" - Tedy počínaje nějakou besedou, konče u hranice vlastní zkušenosti. 8-O Jinak, děkuji za komentáře! :-D

[3]: Ahoj, opět se budu opakovat to co u minulého článku. Tohle je škola! I need it! ;-) Mno a k odpovědi: Vším? Naprosto? 8-O Co bys řekla třeba o zkušenosti, že zabíjet by se nemělo. "Budeš tomu věřit, nebo to vyzkoušíš/otestuješ a zjistíš svojí věc?"(TEORETICKY, nikdo ti hlavu neutrhne a ani tě neodsoudí za jakoukoliv odpověď). :-) A díky i tobě za komentář!

5 Aky Aky | Web | 25. srpna 2014 v 20:02 | Reagovat

Moc dobře znám tyhle odmlky, některá TT jsou tak dobrá, až se mi nic napsat nepovede.
Jsou věci, které si musím sama vyzkoušet. Spálila jsem se a teprve poté jsem uvěřila, že žehlička je opravdu horká. Některým věcem věřím. Asi mi stojí za to chybovat.

6 without-problem without-problem | Web | 26. srpna 2014 v 3:16 | Reagovat

No jo, promiň, zapomenout pozravit je neslušné.
Ahoj! :D , Ann Arbor, Michigan. Stačí přijet. :D
Ummm..nech mne chvíli přemýšlet. Záleží na situaci. Musela bych někoho zabít nebo býti zabita?

7 Crimson Lotus Crimson Lotus | E-mail | 26. srpna 2014 v 15:10 | Reagovat

[5]: Ahoj, takhle nějak to mám také. Něco si člověk vyzkouší, ale něco je proti tomu co si myslí (Nebo myslí jiní). Ale třeba žehlička, krásná to vzpomínka. :-|   Děkuji za komentář a snad těch odmlk bude co nejméně! :-D

[6]: Michigan, to mám hned tady kousek. Moment, to je docela štreka O_O! K otázce, ty bys musela někomu vzít život. A určitě doporučuji toto video(http://www.videacesky.cz/ostatni-zabavna-videa/moralni-stranka-vrazdy), když jsem si na něj už vzpoměl a pasuje k tématu. 8-)

8 without-problem without-problem | Web | 26. srpna 2014 v 17:55 | Reagovat

Zrovna se dívám na to video, jsem v šesté minutě a je to totální mindfuck :D
Ne, pokud někdo zabije člověka, a popíše mi, jak se při tom cítil, na co myslel, jak se cítil potom, tak nebudu věřit tomu, že bych cítila to samé. Ne, že bych to kvůli tomu musela hned zkoušet. Ale věřit mu nebudu, protože podle mě je to individuální. Každý má jiné vzpomínky, jiné myšlenky, vychování...každý to musí vnímat jinak, ne?
Jestli je to špatné.......to je těžká otázka. Nejspíš bych si to ověřit musela. :-x

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama